Publiceringsdatum:
13 september 2024
PERSONLIG ASSISTENT TOMELILLA
Är du en ansvarsfull och omtänksam person som söker ett meningsfullt och viktigt arbete?
Hos vår kund centralt i Tomelilla finns en fantastisk arbetsgrupp på ca 10 assistenter och vi söker nu efter dig som vill bli en trygg och värdefull assistent och kollega. Här finns en trygg, fin arbetsplats/arbetsgivare för dig som ser långsiktigt på din nästa arbetsplats. Vi arbetar efter dagliga rutiner, dokumentation och har regelbundna APT.
Vår kund är en vuxen kvinna med MS och här arbetar ni ofta två assistenter tillsammans, men del av passet arbetar assistenten också självständigt. Vi söker dig som förstår vikten av gott samarbete med kunden, anhöriga, kollegor och assistansanordnare.
Det dagliga arbetet består av att stötta i det som vår kund inte klarar att göra själv. Vår kund behöver hjälp med allt från matning via sond, till hygien, träning och andra vardagliga sysslor som inköp, tvätt och städ. Arbetet är där vår kund är – oftast i den egna lägenheten där det också bor en katt men det förekommer ofta små dagliga utflykter.
Assistentens roll och erfarenhet
Du som person behöver vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Gärna erfarenhet från omvårdnad. Det viktigaste är dock din personlighet.
Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner – det är viktigt att både du som assistent och vår kund känner er trygga. Vår uppgift är att göra varje dag värdefull och innehållsrik efter vår kunds önskemål, ork och behov.
Meriterande erfarenheter
- Erfarenhet av liknande arbete
- Svenska i tal och skrift
- Inte ha pälsdjursallergi
Arbetstid/tjänstgöringsgrad
Har du möjligheter att tacka ja till pass med kort varsel vid sidan om studier eller annat arbete kan detta vara ett jobb för dig.
Här finns behov dygnets alla timmar och arbetstiderna varierar mellan dag kväll och natt.
Vi söker en person som är flexibel och lösningsfokuserad.
Om lön
- Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
- Vi erbjuder friskvård och utbildningar.
Kontaktperson
Kundansvarig: Annika Florin Kundansvarig
E-post: rekrytering.annika@fmfassistans.se
Sök jobbet senast
2024-10-01 genom att maila CV och personligt brev
Märk din ansökan med TOMELILLA
På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.