ORTER: Mariestad
ANSTÄLLNINGAR: Timanställd

Publiceringsdatum:
20 maj 2004

PERSONLIG ASSISTENT MARIESTAD EXTRA JOBB VID BEHOV

Vår kund är en ung vuxen tjej som bor i sitt föräldrahem utanför Mariestad. Hon är rullstolsburen och tycker mycket om promenader, titta på film, pyssla, cykla med sin specialanpassade cykel och mysa med sin lilla syster. Hon har assistans under dygnets alla timmar och vi söker nu en personlig assistent som vill jobba extra vid behov med start omgående och löpande framåt i tiden, med chans till fast schemarad framåt i tiden.

Kundens funktionsvariation är CP-skada, epilepsi och utvecklingsstörning och hon har ett stort omsorgsbehov. Hennes syn och hörsel är nedsatt men ni kommunicerar med kroppsspråk, ögonkontakt och taktila tecken. Assistansen utförs i föräldrahemmet och det finns många hjälpmedel både inne och ute. Vi söker främst kvinnor till denna tjänst för att vår kund ska känna sig mest bekväm.

Assistentens roll och erfarenhet

Till denna tjänst söker dig som är positiv, inkännande och lyhörd. Att du är trygg i dig själv, men viktigaste är att personkemin stämmer mellan dig och familjen.

Väldigt bra om du har erfarenhet av delegering, då kunden behöver många olika mediciner under dygnets timmar. Hon har fantastiskt fina, omtänksamma och tillmötesgående assistenter som alltid har kunden i fokus.

Vi söker dig som vill jobba som assistent till vår kund och utveckla en god relation. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.

Meriterande erfarenheter

  • Tidigare erfarenhet av arbete som assistent.
  • Erfarenhet av taktila tecken och teckenstöd.
  • B-körkort samt bil.
  • Talar flytande svenska.
  • Erfarenhet av delegering.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad

  • Alla dagar i veckan, dagtid, kvällar och natt.
  • Timanställning- vid behov.

Om lön

  • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
  • Vi erbjuder friskvård och utbildningar.

Kontaktperson

Kundansvarig: Malin Vaahto
Tel: 076–1371011
E-post: rekrytering.malin.vaahto@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: MARIESTAD Extra

 

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Fyll i din ansökan