ORTER: Skarpnäck
ANSTÄLLNINGAR: Deltid Timanställd

Publiceringsdatum:
31 januari 2024

PERSONLIGA ASSISTENTER SKARPNÄCK

Vi söker två assistenter till vår kund, en tjej på 31år som bor med sin familj i Skarpnäck. Kunden har ett stort hjälpbehov och vi söker nu en assistent som kan arbeta deltid och en assistent som kan arbeta vid behov.

Vår kund är autistisk och har utvecklingsstörning. Hos vår kund finns redan en grupp engagerade assistenter och ni som team kommer ibland arbeta två med kunden samtidigt, då hon är berättigad dubbelassistans. Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det hon inte klarar att göra själv. Kunden går vissa dagar i veckan på DV där ni som assistenter kommer arbeta två och två. Hon tycker om att bada och där kommer ni även arbeta tillsammans. Så att du är simkunnig är av stor vikt.

Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.

Assistentens roll och erfarenhet

Du som person behöver vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Har du erfarenhet av liknande arbete ser vi som meriterande. Du bör vara simkunnig. Vi arbetar mycket med dokumentation och kommunikation är mycket viktigt. Därför vill vi att du behärskar svenska i tal och skrift men även spanska språket som familjen använder-ser vi som ett stort plus.

Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.

Meriterande erfarenheter

  • Erfarenhet av autism
  • Erfarenhet av utvecklingsstörning
  • Simkunnig
  • Tala spanska
  • Svenska i tal och skrift är ett krav

Arbetstid/tjänstgöringsgrad

  • En tjänst på deltid.
  • En tjänst på timmar – extra vid behov vid ordinarie assistents sjukfrånvaro och semester.
  • Start omgående.
  • Arbetstiderna är förlagda eftermiddagar, kvällar, helger.
  • Dubbelassistans förekommer.

Om lön

  • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
  • Vi erbjuder friskvård och utbildningar.

Kontaktperson

Kundansvarig: Lotta Lehn
E-post: rekrytering.lotta@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Skarpnäck

 

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Fyll i din ansökan